Quines despeses té la compravenda dun habitatge?

Índex de continguts

Quan pensem en la compra d'un habitatge, ens vénen molts dubtes al capdavant, i un d'ells i segurament al que més importància donem, són les despeses que m'encarreguen la compra d'aquest nou habitatge.

Principals despeses en comprar un habitatge

Algunes de les despeses que té una compravenda d'habitatge són:
  • Escriptura pública de compravenda (se signa a la notaria)
  • Inscripció al Registre de la Propietat
  • Impostos
  • Plusvàlua municipal
La llei específica quines despeses corresponen pagar al comprador i quines al venedor. En la gran majoria dels casos, el comprador sol pagar gran part d'aquestes despeses i al venedor sol tocar pagar la plusvàlua municipal. Hi ha un marge molt petit per a la negociació, però també és cert que es pot pactar qualsevol mena de repartiment d'aquestes despeses. Sempre que es faci mitjançant una clàusula completament legal. Quan el qui ven és un promotor immobiliari, la llei l'obliga a abonar la plusvàlua municipal i les despeses de la declaració d'obra nova i la divisió horitzontal. També ha de pagar la cancel·lació de la hipoteca si aquesta existeix sobre l'habitatge sempre que no ens hi subroguem.

La notaria

Una de les despeses principals que sempre es donen a l'hora de comprar un habitatge tant d'obra nova com de segona mà són les despeses de notaria. Els honoraris dels notaris, anomenats aranzels, estan regulats per l'Estat i tots cobren el mateix per serveis idèntics. Els preus són entre 600 i 875 euros, depenent del preu de limmoble. Si per exemple, per un pis de 120.000 euros se'n pagarien aproximadament 850 euros, mentre que per un de 270.000 euros s'haurien d'abonar uns 1.000 euros.

El Registre de la Propietat

Aquest registre fa referència a inscriure les escriptures que ha signat el notari davant del registre de la propietat. És com donar constància de manera oficial que aquesta casa és teva davant de l'Estat.
Un altre cop, els honoraris estan fixats per normativa i depenen directament del preu de l'immoble, encara que solen situar-se entre 400 i 650 euros.

Els impostos vinculats a la compravenda

Un altre dels pagaments que no pot faltar és el pagament d'impostos, els quals poden variar en funció del cost que té aquest nou habitatge. Impostos: – IVA: aquest 2022 ascendeix al 10%, excepte a les Canàries, on el preu que s'ha de pagar per aquest IVA és de 6,5%. També hi ha altres casos, com el de l'habitatge públic, on l'IVA és d'un 4%, però pot variar segons el tipus d'habitatge. En cas de ser un habitatge de segona mà es pagaria l'ITP (Impost de Transmissions Patrimonials) que depenent la comunitat autònoma ronda entre un 4% i un 10%
  • Per calcular les despeses de l'impost de plusvàlua municipal necessites saber:
  1. El valor cadastral del sòl de l'habitatge: dada que apareix al IBI i al cadastre de l'habitatge.
  2. Taxa de revaloració fixada per l'Ajuntament de la localitat on hi ha l'immoble.
  3. Sobre aquest increment s'aplica l'impost de plusvàlua, que depèn de cada ciutat, tot i que mai no podrà superar el 30%.
  • Actes Jurídics Documentats (IAJD). Aquest impost el segueix pagant el comprador i dependrà de cada comunitat autònoma.

La gestoria, una despesa opcional

En aquest cas és una contractació que corre totalment per compte del comprador i el qual decideix si realment creu que us pot ajudar a realitzar la compravenda més fàcil. Es pot contractar per tramitar la liquidació dels impostos i fer altres tràmits que necessiti. Hi ha moltes gestories que us ofereixen diferents preus, molt competitius, així que en aquest cas no hi ha tarifes concretes, i en general, solen contractar-se només quan s'obre una hipoteca per adquirir l'immoble. En cas de tenir hipoteca, el banc designa obligatòriament una gestoria per assegurar que s'inscrigui la hipoteca i la compravenda.

Resum de l'anàlisi

Per Inserial By Marina d´Or és molt important que el client se senti a gust i per això facilitem els tràmits de notària i et recomanem una gestoria per fer el tràmit en cas que el client ho requereixi. També realitzem altres gestions gratuïtes com ara la contractació de les empreses de llum i aigua de l'habitatge. Des de Inseryal By Marina d´Or, sabem que comprar un apartament té despeses i per això volem donar-te totes les facilitats que estiguin a la nostra mà per ajudar-te. Els nostres apartaments a Oropesa del Mar / Cabanes, es lliuren moblats equipats i decorats amb tot luxe de detall, llestos per entrar a viure. Perquè una vegada que facis la teva compra, no et preocupis de cap despesa més.

Vine a visitar-nos!